Jucătorii care nu reușesc să își modeleze lanțul de aprovizionare în mod corespunzător, vor avea dificultăți în a rămâne competitivi. FM Logistic a intervievat companii* din sectoarele bunuri de consum, comerț cu amănuntul și frumusețe și lux pentru a înțelege care este stadiul în care se află companiile în călătoria lor în lanțul de aprovizionare omnicanal. Iată care sunt informațiile esențiale pe care trebuie să le rețineți.
1 – Vânzările tradiționale domină, dar comerțul electronic este în plină expansiune
În timp ce magazinele fizice rămân principalul canal de venituri, creșterea bruscă a vânzărilor din comerțul electronic este o realitate. Această schimbare a început în timpul pandemiei și a continuat să ia amploare, stabilind cumpărăturile online ca parte integrantă a obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor. Opțiunile multiple de preluare și livrare, internetul în creștere și numărul tot mai mare de utilizatori de smartphone-uri stimulează și mai mult creșterea comerțului electronic.
87 % dintre companii au constatat o creștere a vânzărilor în comerțul electronic de la pandemie încoace
2 – Lanțul de aprovizionare omnicanal complet integrat este viitorul
Ne putem aștepta ca tendința către un lanț de aprovizionare complet integrat să continue, pe măsură ce companiile adoptă tehnologiile digitale, acordă prioritate abordărilor centrate pe client și caută să obțină eficiență operațională pentru a rămâne competitive. Un lanț de aprovizionare integrat, care combină distribuția B2B și B2C, poate duce la o eficiență operațională sporită, la economii de costuri, la o gestionare optimizată a stocurilor, la o agilitate sporită și la multe altele.
56 % dintre companiile intervievate au un lanț de aprovizionare omnicanal complet integrat, atât pentru vânzările e-commerce, cât și pentru cele offline
3 – Costurile ridicate și lipsa de stocuri determină adoptarea omnicanalului
Schimbarea către un lanț de aprovizionare omnicanal este determinată în principal de angajamentul retailerilor de a reduce costurile logistice și cheltuielile operaționale prin eliminarea silozurilor din procesul de distribuție. Lipsa de stoc / cazurile de epuizare a stocurilor reprezintă un alt motiv pentru această transformare.
Costurile ridicate de logistică au influențat decizia de a adopta un lanț de aprovizionare omnicanal pentru 46% dintre companii
4 – Angajarea și formarea talentelor sunt principalele provocări
Comercianții cu amănuntul se vor confrunta probabil cu probleme complexe când se vor angaja într-o călătorie de transformare a lanțului de aprovizionare. Angajarea și formarea forței de muncă a fost identificată ca fiind principala probleă, din cauza diversității de competențe necesare. Stăpânirea gestionării datelor, eficientizarea proceselor de îndeplinire a comenzilor și integrarea fără probleme a tehnologiei sunt alte provocări cheie care trebuie abordate.
49 % dintre companii consideră că angajarea și formarea forței de muncă necesare reprezintă o provocare pentru implementarea logisticii omnicanal
5 – Cei mai mulți retaileri caută ajutor 3PL pentru implementarea omnicanal
În timp ce companiile vor face probabil tranziția către un lanț de aprovizionare omnicanal în mai puțin de doi ani, acestea vor apela probabil la furnizori externi de servicii 3PL. Acestea au nevoie de parteneri care să le sprijine în ceea ce privește integrarea IT, execuția operațională impecabilă și sincronizarea perfectă a datelor. Companiile se așteaptă ca partenerii 3PL să le ajute să sporească viteza și acuratețea livrărilor, să raționalizeze sistemele IT și, în cele din urmă, să îmbunătățească experiența clienților pe toate canalele.
66 % dintre comercianții cu amănuntul au declarat că au căutat sprijin extern atunci când au implementat un lanț de aprovizionare omnicanal
FM Logistic a intervievat 105 respondenți din trei sectoare – bunuri de larg consum (36), retail (49), frumusețe și lux (20) – din India (37), Franța (36) și Polonia (32).
Consultați cartea noastră albă