COVID-19 a schimbat modul în care funcționează afacerile. Igiena personală și distanțarea socială au apărut ca priorități de top. Drept urmare, cumpărăturile online au devenit nu numai o necesitate, ci mai mult o schimbare a stilului de viață pe măsură ce ne adaptăm la noul normal.
Accelerare mult așteptată sau schimbare în tiparele de consum pentru e-commerce în India?
Cu mult înainte ca pandemia COVID-19 să perturbe economia indiană, India se îndrepta rapid spre a deveni o societate abilitată digital. Proliferarea smartphone-urilor, creșterea accesului la internet și plățile digitale în plină expansiune alimentau eforturile țării pentru a deveni o economie digitală.
În luna martie a anului 2021, Guvernul Indiei a impus restricții la nivel național pentru a limita răspândirea COVID-19. Deoarece COVID-19 se răspândește în principal prin contactul cu o persoană infectată sau atunci când o persoană intră în contact cu suprafețe contaminate, cel mai bun mod de a te proteja este să rămâneți acasă. Motiv pentru care centre comerciale și supermarketuri din întreaga țară au fost închise. Acest lucru a dus la o schimbare a comportamentului consumatorilor în materie de cumpărături. Pandemia s-a dovedit a fi o oportunitate imensă pentru jucătorii e-commerce din India, vânzările urmând să se dubleze față de anul precedent. În ciuda crizei Covid-19 și a recesiunii economice, industria e-commerce din India a înregistrat o tendință ascendentă după restricții, înregistrând o creștere cu 17% a volumului de comenzi începând din iunie 2020, în comparație cu perioada pre-restricții. Sectoare precum electronice și electrocasnice, modă și accesorii, sănătate și farmacie și bunuri de larg consum (FMCG) s-au descurcat în mod deosebit, cu o creștere medie de 133% a vânzărilor. *
Astăzi, consumatorii au trecut de la magazine fizice, supermarketuri și centre comerciale la portaluri online pentru achiziționarea de produse, variind de la mărfuri de bază la produse de brand. Acest lucru a crescut cumpărăturile online în India și a dus la o creștere a numărului de utilizatori de e-commerce pentru prima oară. Același număr care fusese până acum inhibat să facă cumpărături online. Întrucât norma distanțării sociale a fost în vigoare pentru aproape întregul an 2020, sfera achizițiilor online și a companiilor online se așteaptă să crească în continuare.
Odată cu COVID-19, e-commerce a apărut ca o soluție salvatoare, permițând consumatorilor să cumpere ceea ce doresc din confortul caselor lor și să aibă produsele livrate la ușa lor. Pentru a încuraja consumatorii să beneficieze de cumpărături online și să le asigure siguranța, jucătorii de e-commerce au făcut un pas înainte oferind „livrări fără contact”. Într-un astfel de scenariu pentru a-și salva afacerea, majoritatea comercianților cu amănuntul s-au orientat către vânzările online direct de pe site-ul lor web.
Ești pasionat de tendințele dictate de consumatori? Citește articolul nostru despre modul în care clienții devin actori în lanțul de retail și logistică și descoperă sfaturile noastre pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor e-commerce!
Noua creștere e-commerce în India schimbă modul de lucru al brandurilor și operatorilor de logistică
Concentrarea pe vânzările online, pe lângă operațiunile continue din magazinele fizice, a obligat furnizorii de servicii logistice să-și actualizeze sistemele de gestionare a depozitelor. Astăzi, furnizorii de servicii logistice trebuie să-și actualizeze sistemele existente de gestionare a depozitelor pentru a permite logistica omnichannel, astfel încât să sincronizeze funcțiile de inventar, depozitare și distribuție. Această sincronizare între funcțiile logistice trebuie făcută pe toate canalele de vânzare pentru a satisface cererea în continuă schimbare a consumatorilor și pentru a rămâne relevanți în domeniu. Astăzi, din cauza pandemiei globale, multe depozite sunt mai ocupate ca niciodată, deoarece se străduiesc să mențină sustenabilă furnizarea de bunuri esențiale pe lângă produsele neesențiale. În interviul său cu The Economic Times, Alexandre Amine SOUFIANI – MD, FM Logistic India a afirmat: „Clienții noștri sunt conștienți de faptul că vor să creeze o legătură directă cu consumatorii lor finali. În FM Logistic India, am accelerat activitatea cu clienții noștri pentru a îmbunătăți latura B2C a acesteia. Dacă viteza noastră era de 20 km / h înainte de pandemie, acum funcționăm la 120 km / h. ”
Primii care au făcut această schimbare în operațiuni au fost vânzătorii de îmbrăcăminte, urmați de comercianții cu amănuntul de mobilă și distribuitorii de accesorii pentru casă. Segmentele de alimente și produse alimentare au venit pe ultimul loc. Majoritatea comercianților cu amănuntul au site-uri web de mult timp. Cu toate acestea, traficul pe aceste site-uri web a crescut în timpul acestei pandemii. Pentru a răspunde acestei noi schimbări a cererii, multe branduri au înființat centre de e-îndeplinire într-un timp record. Mai mulți jucători din segmentul alimentar colaborează cu magazinele tradiționale de cartier, furnizând și / sau modernizând infrastructura IT și instruindu-i cum să-și transforme magazinele în centre pentru satisfacerea nevoilor consumatorilor. Furnizorii de servicii logistice, pe de altă parte, lucrează la modernizarea capacităților lor de gestionare a depozitelor.
Pentru a le permite clienților din segmentele de comerț cu amănuntul și e-commerce să răspundă cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor lor finali, furnizorii de logistică contractuală trebuie să dezvolte soluții plug-and-play care funcționează perfect atât pentru modul B2B (unde stocurile mari merg la magazine, cât și la mall-uri) ) și modul B2C (unde stocurile merg la anumiți clienți). Din același stoc care a fost dedicat magazinelor fizice, WMS trebuie să acționeze ca un factor care să permită clienților să acceseze comenzile de bucăți în loc de vrac și chiar să faciliteze accesul la nivelul bucăților. O astfel de flexibilitate necesită o integrare bună. În FM Logistic India, am ales să dezvoltăm un sistem de gestionare a depozitelor, care este capabil să gestioneze sezonalitatea și organizarea lanțurilor de aprovizionare ale clienților noștri.
Creșterea numărului de consumatori care apelează la platformele digitale de cumpărături este fără îndoială un rezultat al COVID-19. Trecând la modul de a face lucrurile „online” – indiferent dacă lucrămde acasă sau cumpărăm pentru nevoile noastre zilnice, acest lucru a devenit cu siguranță ca noul normal. Dar oare cât timp va continua acest lucru? Doar timpul poate spune!