Performanța lanțului de aprovizionare
Performanța lanțului de aprovizionare

Cum abordează companiile 3PL și întreprinderile împărțirea cheltuielilor de capital pentru automatizarea depozitelor?

Costurile legate de automatizarea depozitelor pun presiune în plus pe acestea, însă există o cale de mijloc accesibilă.

Pe Aprilie 12, 2023

În lumea rapidă a comerțului electronic de astăzi, depozitele sunt supuse unei presiuni pentru automatizare. Dar cine suportă costurile?

„Peste 50% dintre respondenți consideră că societățile sunt responsabile pentru automatizarea cheltuielilor inițiale de capital”

Răspunsul este că atât 3PL, cât și companiile au investiții comune în proiecte de automatizare. Conform sondajului FM Logistic*, rezultatele vorbesc de la sine, majoritatea depozitelor de comerț electronic (67%) plănuind să își mărească bugetul pentru automatizare, comparativ cu 50% din depozitele B2B.

Dar cum se stabilește alocarea bugetară? Majoritatea companiilor intervievate alocă între 1 și 19% din totalul cheltuielilor de capital pentru automatizare. Acest parteneriat strategic dintre 3PL și companii determină succesul și creșterea automatizării în industria depozitelor.

3PL vs. companii: cine este responsabil pentru cheltuielile inițiale de capital?

Atât companiile, cât și furnizorii 3PL joacă un rol în finanțarea automatizării depozitelor. În cazul depozitelor de comerț electronic, un număr ceva mai mare de respondenți (54%) din sondajul nostru au indicat că întreprinderile preiau inițiativa în ceea ce privește finanțarea cheltuielilor inițiale de capital pentru automatizare, în timp ce 44% au spus că este responsabilitatea furnizorului 3PL. Situația este similară în depozitele B2B, unde 52% dintre respondenți au spus că responsabilitatea revine companiei și 47% au spus că este responsabilitatea furnizorului 3PL.

În plus, atunci când vine vorba de finanțare, multe companii consideră investiția inițială în automatizare ca fiind o cheltuială de capital (Capex) și o ajustează pe o perioadă de timp.

Companiile și furnizorii 3PL contribuie la finanțarea automatizării atât pentru depozitele de comerț electronic, cât și pentru depozitele B2B, iar multe companii tratează investiția inițială ca pe o cheltuială de capital eșalonată în timp.

Companiile alocă fonduri special pentru automatizarea depozitelor lor?

În cadrul sondajului nostru, am consultat companii din trei sectoare diferite: FMCG, Retail și Frumusețe și Lux. Ca urmare, se pare că alocarea bugetelor pentru automatizarea depozitelor variază în funcție de sectorul industrial. Companiile din sectoarele FMCG și Retail sunt mai susceptibile de a avea un buget dedicat pentru automatizarea depozitelor lor de comerț electronic, în timp ce companiile din sectorul Frumusețe și Lux sunt mai puțin susceptibile de a face acest lucru.

În plus, tendința continuă pentru depozitele B2B, mai multe companii din sectoarele FMCG și Retail plănuind să își mărească bugetele pentru automatizare în următorii 2-3 ani. Acest lucru este în contrast cu companiile din sectorul Frumusețe și Lux, care au fost mai rapide în a-și automatiza depozitele de comerț electronic și au investit deja în automatizare.

Dintre companiile intervievate din aceste trei sectoare, ne putem aștepta ca, în viitorul apropiat, să asistăm la o creștere a bugetelor de automatizare atât pentru depozitele de comerț electronic, cât și pentru depozitele B2B din sectoarele FMCG și Retail, în timp ce ritmul de automatizare în sectorul Frumusețe și Lux ar putea fi mai lent din cauza investițiilor anterioare.

Recomandări privind cheltuielile de capital ale FM Logistic Capital Expenditure

Conform sondajului, cheltuielile inițiale de capital pentru proiectele de automatizare a depozitelor sunt, în general, efectuate de către companii. Cele mai multe dintre companiile intervievate estimează că bugetul pentru automatizare reprezintă mai puțin de 20% din totalul Capex. De asemenea, sondajul relevă faptul că majoritatea companiilor consideră costul unor astfel de proiecte drept Capex și îl ajustează în timp. „În ceea ce privește managementul Capex, vedem toate tipurile de situații. Observăm un nou model de afaceri interesant pentru clienții noștri: RaaS, Robot as a Service, care permite unei companii să beneficieze pe deplin de automatizarea proceselor robotizate prin închirierea dispozitivelor robotizate și accesarea unui abonament bazat pe cloud, în loc să achiziționeze echipamentul”, spune Patrick Bellart Directorul pentru Robotizare și Automatizare în cadrul FM Logistic.

Un proiect de automatizare a depozitului este mai mult decât o decizie financiară: este o mișcare strategică, cu beneficii puternice pe termen lung, pe care companiile ar trebui să le ia în considerare când calculează ROI-ul inițial. Ceea ce este cert este că fiecare proiect de automatizare necesită o abordare personalizată.

Descărcați cartea noastră albă privind automatizarea depozitelor pentru a obține informații complete despre raportul nostru.

* FM Logistic surveyed 100 respondents across three sectors – FMCG (46), Retail (40), Beauty & Luxury (14) – based in India (40), Poland (30) and France (30).

Consultați cartea noastră albă

A fost acest conținut interesant, util ?