Inovație
Inovație

Cum poate realitatea virtuală să îmbunătățească experiența din magazin?

Realitatea virtuală va revoluționa lumea retailului prin seducerea cumpărătorilor cu experiențe interactive și inovatoare în magazin. Ar putea fi o soluție pentru a-i…

Pe Februarie 9, 2022

Realitatea virtuală va revoluționa lumea retailului prin seducerea cumpărătorilor cu experiențe interactive și inovatoare în magazin. Ar putea fi o soluție pentru a-i ajuta pe comercianții cu amănuntul să concureze mai bine cu giganții e-commerce? Îți prezentăm o perspectivă asupra modului în care VR poate atrage clienții și poate genera vânzări.

În comparație cu disponibilitatea și ușurința vânzării cu amănuntul online, magazinele au nevoie de un avantaj unic pentru a atrage atenția consumatorilor exigenți. Trăim o realitate în care comerțul cu amănuntul a fost transformat dramatic, permițând cumpărătorilor să încerce și să folosească produsele ca niciodată până acum pentru a face cumpărăturile o activitate interesantă și distractivă.
Cum? Realitatea virtuală (VR) creează un mediu interactiv, tridimensional, complet digital, care stimulează simțurile cu straturi de informații computerizate. Această tehnologie câștigă rapid popularitate în rândul comercianților cu amănuntul care caută o modalitate inovatoare de a atrage atenția cumpărătorilor.

Schimbarea experienței de cumpărături

„Folosind ochelari sau căști, VR oferă iluzia realității pentru a permite cumpărătorilor să vizualizeze spațiile și să obțină informații detaliate despre produs. Pot manipula obiecte care nu există, pot experimenta situații periculoase fără risc, pot vizita locuri îndepărtate și se pot transporta oriunde pentru a aduce la viață experiența de cumpărături ”, explică Émilie Gobin Mignot, cofondator al Antilogy, o agenție de consultanță specializată în tehnologii imersive.
Consumatorii sunt pregătiți pentru această trecere la ceva nou și aventuros, potrivit unui studiu recent care arată că 70% dintre cei care adoptă tehnologia timpurie sunt dornici să dacă cumpărături cu ajutorul VR. Émilie Gobin Mignot subliniază: „VR are impact asupra cumpărăturilor într-un mod pozitiv, prin introducerea de activități care pot schimba comportamentul, pot genera angajamente, pot declanșa emoții și pot încuraja schimburile. Pentru vânzarea cu amănuntul în magazin, acest lucru se poate traduce printr-o competitivitate sporită, mai puține neînțeșlegeri și o loialitate mai mare a clienților. ”

VR impacts shopping

Decizii de cumpărare mai bune pentru vânzări mai bune

buying decisions

„VR este o platformă eficientă pentru a crește vânzările pentru produsele care ocupă prea mult spațiu, nu sunt disponibile în magazin sau sunt greu de testat. VR-ul influențează deciziile de cumpărare ale consumatorilor, deoarece este mai probabil ca o vânzare să aibă loc dacă o pot încerca direct în magazin ”, spune Émilie Gobin Mignot.
De exemplu, retailerul sportiv francez Decathlon le permite consumatorilor să viziteze diferite corturi din magazin, purtând o cască pentru a testa cortul în situații din viața reală, cum ar fi într-o pădure sau deșert. De asemenea, pot vedea de aproape detaliile corturilor și le pot compara cu alte modele. Clienții au fost încântați să încerce înainte de a decide să cumpere, peste 95% recomandând această nouă experiență de cumpărături.
Gigantul global din domeniul turismului Club Med folosește VR pentru a face planificarea vacanțelor mai atrăgătoare cu tururi de 360 ​​de grade ale stațiunilor și activităților sale. De la luxul de pe plaja din Maldive până la priveliștea munților în Franța și multe altele, consumatorii sunt transportați digital la destinația dorită pentru a decide dacă îndeplinește nevoile lor de vacanță. „Crearea unei experiențe captivante pentru călători a ajutat Club Med să crească rata de conversie a vânzărilor cu 12 puncte”, subliniază Émilie Gobin Mignot.
Între timp, retailerul nord-american de amenajări casnice Lowe’s folosește căști VR, astfel încât cumpărătorii să poată experimenta virtual și în siguranță instrumentele electrice. Experiența VR servește pentru a îndruma și a încuraja clienții să finalizeze o parte din cele 70 de miliarde de dolari în proiecte de îmbunătățire a locuințelor estimate, care sunt blocate din cauza lipsei de încredere în rezultatul final.

Îmbunătățește implicarea cumpărătorilor prin brand awareness

„Realitatea virtuală poate atrage cumpărătorii și prin brand awareness, expunând expertiza companiei pentru a impresiona și a intriga consumatorii”, spune Emilie Gobin Mignot. Adidas a făcut exact acest lucru atunci când și-a lansat brandul de îmbrăcăminte și accesorii în aer liber TERREX cu o campanie VR care le-a permis cumpărătorilor să folosească o cască și telecomenzi senzoriale pentru a escalada un munte provocator alături de doi atleți pasionați de sport extremi sponsorizați de gigantul sportiv. Factorul wow al experienței VR a făcut produsele – și brandul – mai atrăgătoare, iar clienții erau dornici să afle mai multe, contribuind la creșterea loialității și a vizitelor în magazin.

Includerea VR în strategia de retail

După cum se poate observa în exemplele de mai sus, VR nu este doar un gadget. Prezintă o mare oportunitate pentru
magazinele de cărămidă și mortar pentru a se diferenția în mintea consumatorilor atunci când sunt integrate eficient în strategia generală de vânzare cu amănuntul. „Comercianții cu amănuntul ar trebui să se concentreze asupra modului în care doresc să transforme experiența clientului, să definească obiective specifice și apoi să aleagă echipamentul potrivit. Testarea și experimentarea cu un partener tehnologic pot fi un loc ideal pentru a începe ”, sugerează Émilie Gobin Mignot.
În acest scop, Antilogy și NUMA au lansat împreună la Paris un loc numit Le Pavillon la începutul acestui an, unde companiile pot experimenta, dezvolta, testa și se pot inspira din aproape 450 de aplicații tehnologice imersive.
Tehnologia VR poate fi utilizată și în comerțul cu amănuntul pentru a îmbunătăți gestionarea magazinelor, instruirea personalului și logistică. Emilie Gobin Mignot spune: „Un important brand de modă a venit la noi pentru a vedea cum tehnologia imersivă poate reduce turnoverul. Soluția a fost găsită în VR, care a îmbunătățit abordarea noilor angajați, permițându-le să viziteze practic diferite magazine, să învețe povestea din spatele etichetei și să se simtă incluși în cultura corporativă. ”

Deblocarea potențialului VR

Entuziasmul global este uriaș cât privește evoluția tehnologiilor captivante. Se estimează că veniturile din software și servicii VR pentru retail și marketing vor crește la un CAGR impresionant de 102%, și va atinge 1,8 miliarde de dolari în 2022.
Vin vremuri excelente pentru sectorul de vânzare cu amănuntul, atunci când potențialul tehnologiilor captivante este deblocat. Întrucât VR continuă să-și depășească limitele și să uimească consumatorii, comercianții cu amănuntul inteligenți știu că acum este momentul să investească și să exploreze beneficiile pentru brandul, afacerea și clienții lor – să începem ciar acum!

A fost acest conținut interesant, util ?