Sustenabilitate
Sustenabilitate

Prima autoutilitară electrică intră în flota FM Logistic România

FM Logistic România include în flotă prima sa autoutilitară electrică, parte a unui program de dezvoltare sustenabilă pe 9 ani, Powering 2030. Proiectul este unul pilot…

Pe Octombrie 14, 2022

FM Logistic România include în flotă prima sa autoutilitară electrică, parte a unui program de dezvoltare sustenabilă pe 9 ani, Powering 2030. Proiectul este unul pilot și deservește, pentru moment, unul dintre clienții din domeniul beauty & cosmetics, L’Oréal. Acesta este implementat în aria Municipiului București, pentru a face din lanțul de aprovizionare unul verde la nivelul celui mai aglomerat oraș din România. Furgoneta are 0 emisii CO2 per km și o autonomie de aproape 150 de km la o singură încărcare.


Vehiculul, un Mercedes Benz- eVito 111KA/L, este utilizat pentru a realiza livrările de marfă, la nivel urban, din depozitele companiei, către magazinele de cosmetice, supermarketuri și farmaciile partenere clientului L’Oréal. Autoutilitara poate transporta până la 80 de colete, acoperind aproximativ 30 de descărcări.

Produsă de Mercedes Benz, autoutilitara are o capacitate de sarcină utilă de 969 kg, se încarcă prin Wallbox în aproximativ 6 ore și are o autonomie de 149 km în transport combinat (oraș și drumuri de mare viteză) la o singură încărcare. Autoutilitara electrică are o greutate de 3200 kg și un motor cu puterea de 85 kW. Consumă aproximativ 21 kW/100 km și, cel mai important, emisiile de CO2 per km sunt zero. Autoutilitara este echipată cu aplicația EQ Ready, computerul eCost și programatorul eCharging și dispune, astfel, de o transparență maximă în ceea ce privește mobilitatea electrică.

Alexander Pavlov, Country Managing Director FM Logistic România:

„La FM Logistic România, sustenabilitatea este în centrul interesului companiei noastre și unul dintre cei cinci piloni pe care ne construim strategia multianuală. Mai mult ca niciodată, logistica susține comerțul și industria, dar considerăm că rolul nostru merge mai departe, mai în profunzime. Depinde doar de noi să proiectăm un lanț de aprovizionare durabil.  Ambiția noastră este să îi sprijinim pe clienții noștri în tranziția către lanțuri de aprovizionare omnicanal durabile, și în acest fel, să contribuim la un consum mai responsabil. Am inaugurat prima noastră autoutilitară electrică și am agreat că aceasta va asigura livrări sustenabile pentru clientul nostru, L’Oréal, dar trebuie să vă mărturisesc că aceasta este doar prima dintr-o serie de acțiuni sustenabile“, a spus Alexander Pavlov, Country Managing Director FM Logistic România.

Lavinia Ștefan, director Transport RO/RS/BG, a adăugat:

„Proiectul autoutilitarei electrice este unul verde, aliniat cu strategia noastră de dezvoltare durabilă și își dorește să contribuie la reducerea emisiilor de carbon  la nivelul orașelor. Am ales să începem cu cel mai aglomerat dintre orașele României, București. Să sperăm că în curând vor urma și alte orașe. Timișoara este pe lista noastră imediată. Prin implementarea acestui proiect, dorim să  adresăm clienților noștri, actuali și viitori, mesajul că suntem aici pentru a-i ajuta să își atingă obiectivele de sustenabilitate.“

FM Logistic ia în calcul implementarea acestui proiect și cu alți parteneri, în funcție de solicitările primite din aria FMCG, retail, farma și alimente. Este important de menționat că în acest moment costurile totale ale autoutilitarei electrice sunt ridicate. Cu toate că presupune ca eventualii clienți interesați să fie dispuși să plătească o taxă suplimentară, actiunea de implementare a acestui vehicul se poate poziționa în aria de strategie proprie de sustenabilitate. Desigur, beneficiile pe termen lung sunt mari, atât din punctul de vedere al companiei, cât și din punctul de vedere al mediului.

Utilizarea autoutilitarei electrice este parte din planul strategic de sustenabilitate, Powering 2030, care se întinde pe durata a 9 ani și care a fost creat pentru a veni în întâmpinarea noutăților majore survenite în industria retail și în gestionarea lanțului de aprovizionare odată cu schimbarea comportamentului de cumpărare a clientului, respectiv preferința pentru cheltuieli online.

Planul strategic este construit pe cinci piloni principali: concentrare strategică pe servicii de logistică omnichannel și logistică urbană,  automatizare și robotizare, dezvoltare sustenabilă,  transport 4.0 și experiența consumatorului. Strategia își propune să aducă produsul mai aproape de consumator, într-un mod cât mai responsabil.

A fost acest conținut interesant, util ?