Tendințele consumatorilor și ale pieței
Tendințele consumatorilor și ale pieței

Sfaturi pentru un e-commerce pe gustul consumatorului – Trenduri în e-commerce

Creșterea e-commerce-ului este incontestabilă și presupune multiplicarea canalelor. Citește articolul nostru despre cum să faci față multiplelor canale de vânzare pentru…

Pe Februarie 9, 2022

Creșterea e-commerce-ului este incontestabilă și presupune multiplicarea canalelor. Citește articolul nostru despre cum să faci față multiplelor canale de vânzare pentru detalii. Este un trend mondial care se dezvoltă la viteze diferite în toate țările din întreaga lume.
S-a estimat că e-commerce a atins o cifră de afaceri de 4,9 trilioane de dolari în 2021¹. Sectorul comerțului cu amănuntul a cunoscut unele dintre cele mai mari schimbări legate de criza Covid-19. Multe dintre acestea au accelerat creșterea e-commerce. Pe măsură ce țările au fost blocate și comercianții cu amănuntul au fost nevoiți să-și închidă magazinele, e-commerce a atins un maxim istoric de 16,4% din totalul vânzărilor globale cu amănuntul. Nu doar genul Z și milenialii conduc această tendință – cumpărătorii mai în vârstă s-au mutat și ei online. Potrivit unui sondaj global efectuat de Shopify asupra comerțului electronic pe 11 piețe, 84% dintre consumatori au cumpărat online în timpul pandemiei.

Cele mai mici magazine, inclusiv unele care ar fi putut să nu aibă prezență digitală în 2019, au trebuit să „devină digitali” rapid. Au început să dezvolte servicii de livrare pe care nu și le imaginaseră vreodată. Continuarea adaptării la comportamentele de cumpărare în evoluție într-o lume care depinde din ce în ce mai mult de dispozitivele mobile, este acum esențială pentru a rămâne în joc.

Alte tendințe în comerțul cu amănuntul sunt mai puțin vizibile, dar sunt semne ale unor schimbări semnificative și durabile în comportamentul consumatorilor. Clienții devin actori ai lanțului de retail și logistic: citește articolul nostru pentru a afla mai multe despre acest subiect! Pe de o parte, produsele devin din ce în ce mai personalizate. Iar pe de altă parte, în timp ce fac e-commerce, consumatorii doresc să afle mai multe despre originea exactă a produselor pe care le cumpără.

Produsele și serviciile personalizate pot mări profitabilitatea

În e-commerce, produsele personalizate tind să atragă consumatorii. De exemplu, cu o adaptare specifică nevoilor lor (cum ar fi consultarea în frumusețe, pentru a propune produse cosmetice adecvate). Experții în logistică își asumă acum sarcina acestei personalizări în depozit – un exemplu este „co-ambalarea”.

Un trend în creștere pentru comercianții cu amănuntul online este acela de a propune mai multe produse diferite ca o ofertă globală. Înseamnă să propui pachetul la un preț mai mic decât ar costa achiziționarea acelorași articole separat. Cunoscute sub denumirea de pachet de prețuri (price bundling), comercianții cu amănuntul au nevoie de soluții de ambalare în comun (co-packing). Aceste soluții trebuie să fie flexibile și reactive, astfel încât să poată oferi aceste pachete atractive, cu costuri reduse de manipulare și livrare. Logisticienii trebuie să ia în considerare prioritățile operaționale și financiare pentru a reduce timpul de comercializare și pentru a se asigura că soluția lor este integrată într-o strategie a lanțului de aprovizionare.

La celălalt capăt al procesului de cumpărare, un bun serviciu post-vânzare cu opțiunea de a returna gratuit un produs este acum o cerință cheie. O politică sau un proces de returnare slab descurajează cumpărătorii. Specialiștii în logistică au preluat interacțiunea cu clienții pentru a autoriza cererea de returnare. Această externalizare integrează relațiile cu clienții cu transportul mărfurilor returnate, precum și controlul calității și reaprovizionarea.

Preocupările etice și de mediu sunt acum în centrul intereselor consumatorilor

AZi, consumatorii vor să afle mai multe despre originea exactă a produselor pe care le cumpără. Mai mult, au preocupări etice din ce în ce mai stringente. Acest lucru este valabil în toate sectoarele, dar mai ales în cazul produselor sănătoase și naturale, declarând că nu există pesticide, de exemplu. Am trecut dincolo de trendur „fără….”. Consumatorii caută acum produse alimentare cu o listă scurtă de ingrediente, de preferință cu proveniență locală.

Trasabilitatea completă este esențială. De unde vin produsele, unde sunt stocate, cât de ecologic sunt transportate? Informații detaliate despre sursă și lanțul de aprovizionare care aduce produsul către client este acum o cerință esențială. Operatorii logistici ar trebui să aibă expertiza și sistemele necesare pentru a asigura procesele de urmărire total transparente și pentru a oferi soluții de livrare ecologice și sustenabile.

Urmărirea originii produselor și răspunsul la cererea crescândă a consumatorilor pentru produse personalizate sunt două dintre multele trenduri în continuă creștere care necesită ca operatorii de logistică să se adapteze și să se mențină cu un pas înainte. Aceștia trebuie să fie exacți și economici în stăpânirea celor mai noi progrese tehnice pentru a oferi un serviciu competitiv clienților lor.

¹ Statista „Vânzări globale de comerț electronic cu amănuntul din 2014 până în 2024”
2 De exemplu, un sondaj din 2019 realizat de UPS a constatat că, pentru 73% dintre cumpărători, experiența de returnare globală are impact asupra probabilității de a cumpăra din nou de la un anumit comerciant cu amănuntul și 68% spun că experiența are impact asupra percepțiilor lor generale asupra comerciantului cu amănuntul.

A fost acest conținut interesant, util ?