Știri
Știri

Rezultatele anuale pentru 2022-2023

FM Logistic înregistrează încă un an de creștere susținută, rezultat al unei strategii omnicanal sustenabile și al structurării opțiunilor de investiții internaționale.

Pe Iulie 11, 2023

  • Într-un context international dificil, FM Logistic își dovedește reziliența grație strategiei omnicanal sustenabile și a permanentei căutări a eficienței operaționale, care au permis o creștere cu 13 procente a cifrei de afaceri până la 1,713 milioane de euro, și cu 15% a profitului operațional.
  • Ponderea cifrei de afaceri generate în afara Franței depășește în prezent 65% din cifra de afaceri totală. Performanțele comerciale susțin creșterea grupului, cu contracte noi, în valoare de 262 de milioane de euro.
  • Inițiativele CSR sunt în creștere, cu o gestionare riguroasă a implementării a 75 de acțiuni prioritare de optimizare a consumului de energie electrică.
  • Noi sinergii, garanție de simplitate și eficiență între FM Logistic și Batilogistic: o guvernanță simplificată și o colaborare strânsă pentru a reduce amprenta de carbon legată de construcția și exploatarea șantierelor. În 2022, FM Logistic a redus emisiile de carbon în depozitele sale cu 26,6%.

FM Logistic publică astăzi rezultatele financiare ale anului fiscal 2022-2023, încheiat în luna martie. Rezultatele complete sunt disponibile în raportul anual. Pe parcursul acestui an fiscal, veniturile au ajuns la 1, 713 milioane de euro, în creștere cu 13% față de anul precedent. Profitul operațional a crescut, de asemenea, cu 15%, iar numerarul grupului s-a consolidat, datorită unei strategii prudente de îndatorare. În cele din urmă, investițiile substanțiale pentru implementarea politicii de dezvoltare durabilă a companiei aduc grupul tot mai aproape de obiectivele sale pentru 2030.

Într-un context marcat de războiul din Ucraina, creșterea costurilor cu energia electrică și a nivelurilor record ale inflației în țările în care Grupul desfășoară activități, această creștere de două cifre este rezultatul unei bune performanțe comerciale în toate regiunile și a creșterii eficienței operaționale, care au permis reînnoirea contractelor. Aceste două elemente ilustrează reziliența companiei.

Abilitatea de execuție, optimizată prin introducerea unei simplități mai mari în cadrul organelor de decizie, a contribuit la energizarea Grupului.

Sinergia consolidată în cadrul duo-ului FM Logistic-Batilogistic reprezintă un atu major și diferențiator care liniștește comunitățile locale și permite imaginarea depozitelor viitorului.

„Anul trecut demonstrează relevanța strategiei noastre de dezvoltare omnichannel și de dezvoltare durabilă a lanțului de aprovizionare, dar și capacitatea FM Logistic de a se adapta și de a face față schimbărilor din contextul internațional. Mulți clienți noi ne acordă acum încredere pentru a ne prelua toate canalele lor de distribuție, atât în Franța, cât și la nivel internațional. Mai mult ca oricând, strategia noastră rezonează cu problemele de mediu: durabilitatea și sobrietatea trebuie să fie în centrul activității de logistică, așa cum ne cer clienții și acționarii noștri. Ambiția noastră este de a continua să purtăm viziunea unui lanț de aprovizionare sustenabil și de a sprijini realizarea acestuia prin digitalizarea și automatizarea proceselor noastre”, a declarat Jean-Christophe Machet, CEO al FM Logistic.

Creștere semnificativă generată de omnicanal și internațional

În 2022, FM Logistic a câștigat numeroase contracte omnichannel: 20% din cifra de afaceri este acum realizată datorită acestor activități. Creșterea semnificativă din acest exercițiu financiar provine, de asemenea, din investițiile realizate de Grup pe piețele internaționale cu potențial ridicat, cum ar fi Vietnam și India (creștere de 30% înregistrată pe aceste două piețe în 2022), dar și în Brazilia, țară în care Grupul a înregistrat o îmbunătățire netă a rezultatelor începând cu luna ianuarie. Mai precis, în India, Grupul cunoaște o dezvoltare extraordinară, cu 5.000 de angajați în 2022. Cu contracte noi în valoare de 262 de milioane de euro, performanța comercială susține creșterea Grupului în segmentele sale istorice, FMCG și retail, consolidând în același timp segmentul industrial. 65% din cifra de afaceri este acum generată în afara Franței, în creștere cu 19%, ceea ce demonstrează dorința Grupului de a-și susține clienții la nivel internațional.

Accelerarea către o logistică sustenabilă

Acest an a fost marcat pentru FM Logistic de progrese importante, în conformitate cu planul strategic Powering 2030. Ambițioasa sa hartă CSR, care vizează neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon pentru toate sediile sale până în 2030 și un mediu de lucru complet securizat care să permită dezvoltarea echipelor sale, a fost perfect urmată în ciuda contextului de criză. În ceea ce privește imobiliarele și construcțiile, au fost luate mai multe decizii de structurare, printre care creșterea înălțimii clădirilor pentru a le reduce amprenta (un depozit “High Height” permite evitarea a 10% din CO2 pe palet) sau alegerea unor cadre din lemn. La nivel global, au fost întreprinse numeroase acțiuni privind economiile de energie, producția de energie și tranziția către energii mai ecologice, ceea ce a permis FM Logistic să reducă emisiile de carbon în depozitele sale cu 26,6% în 2022.

Puncte forte ale priorităților strategice ale Grupului

  • La un an după ce și-a anunțat obiectivul de neutralitate în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon în toate locațiile sale până în 2030, FM Logistic își reînnoiește angajamentele de sobrietate energetică: în 2022, FM Logistic a devenit prima companie de logistică care a înființat o stație de hidrogen în Spania. Situată în Illescas, stația produce 45 kg de hidrogen verde pe săptămână și asigură echivalentul consumului a 18 stivuitoare care funcționează 12 ore pe zi.
  • În dorința sa de a se dezvolta omnicanl și în contextul unor canale de vânzare mai complexe, FM Logistic înființează „turnuri de control” pentru mai mulți clienți, în Franța și în străinătate, pentru a gestiona lanțul de aprovizionare într-un mod eficient și durabil.
  • Accelerarea automatizării: FM Logistic continuă să își automatizeze depozitele, de exemplu, prin implementarea a 46 de roboți Locus pe platforma Wiskitki din Polonia. Pe acest amplasament de 16.000 m², roboții sprijină echipele în procesarea comenzilor de colete.
  • FM Logistic își consolidează activitățile cu clienții industriali, în dorința de a participa activ la reindustrializarea Franței. De exemplu, FM Logistic a fost ales de producătorul francez de rulmenți cu bile NTN-SNR pentru a gestiona logistica în aval a fluxurilor sale industriale din depozitele sale din Annecy și Saint-Vulbas.
  • Aceste rezultate în creștere și soliditatea financiară consolidată a Grupului îi oferă astfel toate mijloacele pentru a-și continua investițiile în favoarea decarbonizării, dar și transformarea activităților sale datorită digitalizării și automatizării. În conformitate cu foaia de parcurs “Powering 2030”, inovațiile puse în aplicare servesc atât la creșterea performanței operaționale în serviciul clienților, cât și la îmbunătățirea siguranței și bunăstării echipelor aflate în centrul companiei. Aceste inițiative vor permite grupului să își dubleze cifra de afaceri până la 3 miliarde de euro până în 2030, concentrându-se pe comerțul omnicanal, logistica urbană și dezvoltarea durabilă.
A fost acest conținut interesant, util ?